1. Κατανοήστε το λογαριασμό του ρεύματος.
Ο λογαριασμός σας αποτελείται από την κατανάλωση ρεύματος και τα πάγια, τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, αλλά και τα δημοτικά τέλη, ΕΡΤ κλπ. Εσείς μπορείτε να εξασφαλίσετε έκπτωση μόνο στα πάγια και την κατανάλωση. Είναι καλό να το γνωρίζετε για να μην υπάρχει απογοήτευση – παρεξηγήσεις στη συνέχεια.
![](https://torevma.gr/wp-content/uploads/2021/01/λογαριασμός-δεη-1024x429.jpg)
2. Μελετήστε τους τελευταίους λογαριασμούς σας ώστε να έχετε άποψη για την κατανάλωσή σας.
Οι προσφορές των παρόχων ενέργειας έχουν δύο βασικά κόστη: Την πάγια χρέωση και το κόστος/Κιλοβατώρα (KWh). Συγκρίνοντας δύο τυχαία προγράμματα Α και Β, αν καταναλώνετε πολλές κιλοβατώρες μπορεί να σας συμφέρει το πρόγραμμα Α, ενώ αν καταναλώνετε λίγες μπορεί να σας συμφέρει το πρόγραμμα Β. Το πρόγραμμα που θα επιλέξετε πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.
3. Ελέγξτε το πάγιο.
Υπάρχει μηνιαία χρέωση ή 4μήνου; Μήπως εκτός του παγίου υπάρχει ετήσια συνδρομή; Αν η κατανάλωσή σας είναι χαμηλή δεν πρέπει να επιλέξετε πρόγραμμα με υψηλή πάγια χρέωση.
4. Αν δεν υπάρχει μηνιαίο πάγιο, μήπως υπάρχει ετήσια συνδρομή;
Κάποια προγράμματα αντί για πάγιο χρεώνουν ετήσια συνδρομή. Θα πρέπει να το γνωρίζετε, για να το λάβετε υπόψη σας στους υπολογισμούς σας πριν πάρετε την οποιαδήποτε απόφαση.
5. Ελέγξτε τις εγγυήσεις.
Είναι πολύ πιθανό ο πάροχος με τον οποίο θέλετε να συνεργαστείτε να ζητά μια εγγύηση κατά την υπογραφή της σύμβασης. Καλό θα είναι να το γνωρίζετε ώστε να μην έχετε δυσάρεστες εκπλήξεις. Συνήθως, αν επιλέξετε πληρωμή με πάγια εντολή δε ζητείται εγγύηση., ενώ κατά την αλλαγή παρόχου θα σας επιστραφεί η εγγύηση από τον προηγούμενο πάροχο.
6. Ενημερωθείτε για τη ρήτρα ΟΤΣ (Οριακή Τιμή Συστήματος).
Πολλά προγράμματα είναι ιδιαίτερα δελεαστικά, προσφέροντας μεγάλες εκπτώσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πρέπει να είναι κατανοητό, ότι αυτά τα προγράμματα δε σας προσφέρουν σταθερές τιμές για όλη τη διάρκεια του συμβολαίου σας, αλλά μόνο για την περίοδο που η τιμ ή χονδρικής του ρεύματος είναι σε κάποια σταθερά (χαμηλά) επίπεδα. Αν η τιμή αυξηθεί, τότε ο πάροχος θα σας χρεώσει αντίστοιχα και το όφελος που είχατε υπολογίσει να έχετε θα μειωθεί.
7. Ενημερωθείτε για τη χρονική δέσμευση του συμβολαίου σας.
Είναι προς όφελος των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας να κρατήσουν τους πελάτες τους όσο πιο πολύ γίνεται. Για να σας δελεάσουν να δεσμευτείτε μαζί τους θα σας κάνουν και τις καλύτερες προσφορές. Καλό θα είναι να ξέρετε για πόσο χρονικό διάστημα δεσμεύεστε όταν υπογράφετε μια νέα σύμβαση, αλλά και ποιο είναι το ποσό αποδέσμευσης που θα πρέπει να πληρώσετε αν «σπάσετε» το συμβόλαιο.
8. Ελέγξτε αν η χρέωσή σας θα είναι σταθερή ή θα μεταβάλλεται ανάλογα με την κατανάλωσή σας.
Υπάρχουν προγράμματα στα οποία αυξάνεται η χρέωση αν ξεπεραστεί κάποιο όριο (συνήθως στις 2000 KWhανά 4μηνο) και άλλα στα οποία αλλάζει ακόμα και το πάγιο. Καλό θα είναι να το λάβετε υπόψη στους υπολογισμούς σας, ειδικά αν η κατανάλωσή σας είναι κοντά σε αυτά τα όρια.
9. Αξιολογήστε τις πρόσθετες παροχές – δώρα που σας προσφέρονται.
Πολλοί πάροχοι προσφέρουν extraπαροχές – δωροεπιταγές – υπηρεσίες τρίτων εταιριών για να αυξήσουν το όφελός σας από τη συνεργασία σας. Θα πρέπει να εκτιμήσετε αν αυτές οι προσφορές έχουν ουσιαστικό νόημα για εσάς.
10. Δώστε βάση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των παρόχων.
Θα πρέπει να αισθάνεστε ασφαλής με την επιλογή σας, να ξέρετε ότι ο πάροχός σας είναι αξιόπιστος. Αν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα, θα πρέπει να σας αντιμετωπίζει φιλικά και να δίνει λύση άμεσα στο πρόβλημά σας. Ο λογαριασμός σας θα πρέπει να είναι σαφής και κατανοητός. Θα πρέπει να σας δίνει πολλές επιλογές για τη λήψη και πληρωμή