Τι είναι η ΔΕΠΑ?

Είναι η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου, δηλαδή η εταιρεία η οποία εισήγαγε το φυσικό αέριο στην Ελλάδα. Ως εταιρεία βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και προμηθεύει με φυσικό αέριο τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές και τις Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ). Επίσης, φροντίζει για τη διανομή αερίου στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν ακόμη ΕΠΑ.

 

Τι είναι ο ΔΕΣΦΑ?

Ο ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) είναι ο Διαχειριστής του δικτύου (υψηλής πίεσης) μεταφοράς φυσικού αερίου. Είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, τη διαχείριση, την εκμετάλλευση και την ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και των διασυνδέσεών του, κατά τρόπο τεχνικά άρτιο και οικονομικά αποδοτικό και με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των Χρηστών του με ασφάλεια, αξιοπιστία και επάρκεια.

 

Τι είναι οι Εταιρείες Διανομής Αερίου (ΕΔΑ);

Οι τρείς (3) ΕΔΑ (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ – ΔΕΔΑ) είναι κρατικές εταιρείες που έχουν το ρόλο της άσκησης των δραστηριοτήτων του Διαχειριστού Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου εντός των γεωγραφικών περιοχών Αττικής, Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας και Υπόλοιπης Ελλάδος αντιστοίχως.

Στο πλαίσιο των παραπάνω δραστηριοτήτων περιλαμβάνεται η κατασκευή, η συντήρηση, η λειτουργία, η διαχείριση και η εκμετάλλευση εν γένει του Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου στις αντίστοιχες γεωγραφικές περιοχές.

 

Τι είναι ο Ηλεκτρονικός Κωδικός Αναγνώρισης Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ);

Ο ΗΚΑΣΠ είναι η «ταυτότητα» του μετρητή σας, δηλαδή ο μοναδικός Ηλεκτρονικός Κωδικός Αναγνώρισης του Σημείου Παράδοσης. Αποτελείται από είκοσι (20) χαρακτήρες, μοναδικούς για κάθε σημείο Παράδοσης του Δικτύου Διανομής και αποδίδεται από τον οικείο Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΕΔΑ). Αναγράφεται στην σύμβαση σύνδεσης με το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, σε κάθε λογαριασμό φυσικού αερίου και είναι το σημείο αναφοράς για κάθε ζήτημα που αφορά τον μετρητή φυσικού αερίου της σύνδεσης.

Τι είναι η σύμβαση προμήθειας και τι ή σύμβαση σύνδεσης;

Σύμβαση σύνδεσης συνάπτεται μεταξύ της οικείας εταιρίας διανομής αερίου (ΕΔΑ) και του ιδιοκτήτη του ακινήτου που θα τροφοδοτηθεί με φυσικό αέριο.

Σύμβαση προμήθειας είναι η σύμβαση που  συνάπτεται μεταξύ του προμηθευτή φυσικού αερίου και του πελάτη, με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την προμήθεια του φυσικού αερίου. Περιλαμβάνει τους γενικούς όρους, τον ισχύοντα τιμοκατάλογο υπηρεσιών και τιμών φυσικού αερίου. Η σύμβαση προμήθειας ενεργοποιείται από και δια της ενεργοποίησης της σύμβασης σύνδεσης και όταν χορηγηθεί κωδικός ΗΚΑΣΠ. Η τιμολόγηση του πελάτη ξεκινά από την ημερομηνία τροφοδότησης του σημείου παράδοσης.

 

Ποια είναι η διάρκεια της Σύμβασης Προμήθειας;

Συνήθως η διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Προμήθειας είναι 12 μήνες. Αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή πχ σε κάποια προωθητική ενέργεια. Με τη λήξη της η Σύμβαση ανανεώνεται αυτομάτως για αόριστο διάστημα.

 

Ποια είναι τα δικαιολογητικά για τη Σύμβαση Προμήθειας Φυσικού Αερίου;

Για τη σύναψη νέας Σύμβασης Προμήθειας Φυσικού Αερίου με κάποιον προμηθευτή θα χρειαστεί να έχετε τα παρακάτω δικαιολογητικά:

Φωτοτυπία Ταυτότητας/Διαβατηρίου (ή άλλου σχετικού νομιμοποιητικού εγγράφου ταυτοπροσωπίας).

Γνωστοποίηση ΑΦΜ & ΔΟΥ.

Αντίγραφο της Σύμβασης Σύνδεσης που συνάψατε με τον αρμόδιο Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΕΔΑ) ή γνωστοποίηση του Ηλεκτρονικού Κωδικού Αναγνώρισης του Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ).

ΙΒΑΝ τραπεζικού λογαριασμού (για επιστροφή εγγύησης / φωτοτυπία 1ης σελίδας βιβλιαρίου / screenshot από e-banking).

Αν είστε νέος ενοικιαστής ή χρήστης του ακινήτου: Μισθωτήριο ή παραχωρητήριο του ακινήτου σε ισχύ (αντίγραφο από το TAXIS, ή συμφωνητικό θεωρημένο από την Εφορία).

Αν είστε ιδιοκτήτης του ακινήτου: Αντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας.

Αν είστε νέος Διαχειριστής Πολυκατοικίας με κεντρική θέρμανση: Αντίγραφο του πρακτικού απόφασης της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας για την εκλογή του νέου Διαχειριστή.

 

Δεν έχω φυσικό αέριο. Μπορώ να συνάψω σύμβαση με κάποιον προμηθευτή;

Εννοείται ότι θα πρέπει να υπάρχει δίκτυο φυσικού αερίου στο ακίνητό σας. Θα εξουσιοδοτήσετε τον προμηθευτή που θα επιλέξετε να κάνει όλη τη διαδικασία για εσάς (πρακτικά να υποβάλει στην αρμόδια ΕΔΑ την αίτηση σύνδεσης του ακινήτου σας με το δίκτυο φυσικού αερίου). Ταυτόχρονα, θα σας ζητηθεί να υπογράψετε σύμβαση με τον προμηθευτή.

Η ΕΔΑ θα επικοινωνήσει μαζί σας για να γίνει τεχνική επίσκεψη στο χώρο και να υπογραφεί σύμβαση σύνδεσης με το ακίνητό σας. Στη συνέχεια, θα κατασκευαστεί από την ΕΔΑ το σημείο παράδοσης φυσικού αερίου. Η ενημέρωση για την εξέλιξη της αίτησής σας γίνεται από τον επιλεγμένο προμηθευτή.

Αφού ετοιμαστεί το σημείο παράδοσης φυσικού αερίου, θα πρέπει εσείς να ολοκληρώσετε την εσωτερική σας εγκατάσταση με αδειοδοτημένους εγκαταστάτες. Ο Μηχανικός σας υποβάλει τη μελέτη εγκατάστασης στην ΕΔΑ, και αφού εγκριθεί γίνεται και ο τελικός έλεγχος της κατασκευής στο χώρο σας, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα είναι σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Τεχνικού Κανονισμού.

Αφού καταβάλετε το ποσό της εγγύησης στον προμηθευτή σας, αυτός στέλνει αίτημα τροφοδοσίας αερίου στην ΕΔΑ και άμεσα ενεργοποιείται η παροχή σας.

 

Μπορώ να μεταβιβάσω τη Σύμβαση Προμήθειας φυσικού αερίου σε άλλο άτομο;

Ναι, είναι μια συνήθης διαδικασία. Πρακτικά βέβαια δε μιλάμε για μεταβίβαση, αλλά για διακοπή μίας σύμβασης και την έναρξη μιας νέας, οπότε ο νέος χρήστης της εγκατάστασης θα μπορούσε να αλλάξει και προμηθευτή. Αυτό γίνεται συνήθως έπειτα από αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του ακινήτου (πχ πώλησή του) ή αν το ακίνητο νοικιάζεται.

Για να γίνει η αλλαγή αυτή θα πρέπει να υπάρχει γραπτή έγκριση και συναίνεση της Εταιρείας. Ο πελάτης ειδοποιεί αμέσως την Εταιρία σχετικά με οποιαδήποτε αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς στην κατοχή ή/και στη χρήση του ακινήτου του.

Ο παλιός πελάτης θα πρέπει να καταγγείλει τη σύμβαση προμήθειας, ενώ ο νέος θα πάρει τη θέση του, υπογράφοντας την Αίτηση Διαδοχής/Μεταβίβασης Προμήθειας Φυσικού Αερίου, και τη νέα Σύμβαση Προμήθειας Φυσικού Αερίου. Παλιός και νέος πελάτης θα καταγράψουν την κατανάλωση (ένδειξη μετρητή) και θα ενημερώσουν σχετικά την Εταιρεία.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:

Κωδικός Παροχής υφιστάμενου Πελάτη, ή Ηλεκτρονικός Κωδικός Αναγνώρισης του Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ), ή Serial Number του μετρητή φυσικού αερίου (ένας παλιός λογαριασμός αρκεί συνήθως).

Ένδειξη του μετρητή φυσικού αερίου (μια φωτογραφία του μετρητή όπου φαίνεται η ένδειξή του αρκεί συνήθως).

Φωτοτυπίες ταυτότητας του παλιού (υφιστάμενου) και του νέου (διαδόχου) Πελάτη.

Γνωστοποίηση ΑΦΜ & ΔΟΥ του νέου (διαδόχου) Πελάτη.

ΙΒΑΝ τραπεζικών λογαριασμών του παλιού (υφιστάμενου) και του νέου (διαδόχου) Πελάτη, για την επιστροφή της εγγύησης (φωτοτυπία 1ης σελίδας βιβλιαρίου τραπέζης ή φωτογραφία του IBAN από e-banking).

 

Αν η αλλαγή γίνεται λόγω αλλαγής του ενοικιαστή χρειάζεται το Μισθωτήριο ή παραχωρητήριο του ακινήτου (αντίγραφο από το TAXIS, ή συμφωνητικό θεωρημένο από την Εφορία).

Αν η αλλαγή γίνεται λόγω αλλαγής ιδιοκτήτη του ακινήτου, χρειάζεται αντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας.

Αν η αλλαγή οφείλεται σε περίπτωση νέου Διαχειριστή Πολυκατοικίας με κεντρική θέρμανση, απαιτείται αντίγραφο του πρακτικού απόφασης της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας για την εκλογή του νέου Διαχειριστή.

Για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας καλό θα ήταν να είναι παρόντες και οι δύο  πελάτες (παλιός και νέος), προκειμένου να συμπληρωθεί σωστά η αίτηση διαδοχής/μεταβίβασης και να συμφωνηθούν τα σχετικά στοιχεία της.

Σε περίπτωση απουσίας ενός εκ των δύο Πελατών απαιτείται η διαδικασία μπορεί να γίνει από τον ένα, με σχετική εξουσιοδότηση από τον άλλο (θεωρημένη από Δημόσια Αρχή).

Αν παλιός χρήστης της παροχής είναι ενοικιαστής που έφυγε, χωρίς να διακόψει την τροφοδότηση ή να τακτοποιήσει τις οφειλές του, τότε η αίτηση μεταβίβασης/διαδοχής υπογράφεται από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου.

Πως διαμορφώνεται η τιμή του φυσικού αερίου;

Η τιμή του φυσικού αερίου αλλάζει κάθε μήνα. Προκύπτει από το κόστος αγοράς φυσικού αερίου, στο οποίο προστίθενται το κόστος τελών διανομής από την οικεία ΕΔΑ, το κόστος μεταφοράς από το διαχειριστή ΔΕΣΦΑ, όπως αυτά εγκρίνονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, τους φόρους του κράτους (ΦΠΑ, ΕΦΚ κλπ) και το μικτό περιθώριο κέρδος του προμηθευτή το οποίο είναι σταθερό.

 

Ποιες χρεώσεις περιλαμβάνει ο λογαριασμός Φυσικού Αερίου;

Ο λογαριασμός φυσικού αερίου περιλαμβάνει:

α) Μη ρυθμιζόμενες χρεώσεις, ή αλλιώς χρεώσεις προμήθειας/ανταγωνιστικές

β) Ρυθμιζόμενες χρεώσεις

γ) Λοιπές χρεώσεις/Φόροι: Ανταποδοτικό Τέλος ΡΑΕ, Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, Ειδικό Τέλος 5 0/00,Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού και ο ΦΠΑ 13%.

 

Ποιες είναι οι μη ρυθμιζόμενες χρεώσεις ή αλλιώς ανταγωνιστικές ή προμήθειας;

Οι μη ρυθμιζόμενες χρεώσεις αποτελούνται από το πάγιο και το αναλογικό τέλος.

Το πάγιο τέλος αφορά ένα κόστος το οποίο πληρώνει ο καταναλωτής ανεξάρτητα από το αν έχει καταναλώσει φυσικό αέριο ή όχι, και πόσο έχει καταναλώσει.

Το αναλογικό τέλος αφορά την κατανάλωση του φυσικού αερίου. Ο μετρητής δείχνει πόσα κυβικά φυσικού αερίου έχουν καταναλωθεί στο διάστημα μέτρησης, και αυτά ανάγονται σε Kwh βάσει του συντελεστή μετατροπής (Θερμογόνος Δύναμη φυσικού αερίου) και χρεώνονται βάσει της μοναδιαίας τιμής χρέωσης του φυσικού αερίου.

 

Τι είναι οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις;

Είναι οι χρεώσεις που είναι ίδιες για όλους τους προμηθευτές και αφορούν

α) τη χρήση του δικτύου μεταφοράς (υψηλής πίεσης) του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, και υπολογίζονται σε €/KWh

β) τη χρήση του δικτύου διανομής (χαμηλής πίεσης) του οικείου Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής. Υπάρχει χρέωση δυναμικότητας (€/ημέρα και  τιμολογείται βάσει της δεσμευμένης δυναμικότητας ανάλογα με τον αριθμό των ημερών του μήνα κατά τον οποίο είναι ενεργή η παροχή του πελάτη, και χρέωση ενέργειας (€/KWh) που υπολογίζεται και  τιμολογείται με βάση την ποσότητα φυσικού αερίου που κατανεμήθηκε στην παροχή του πελάτη κατά τη διάρκεια του μήνα.

γ) Τις Λοιπές χρεώσεις / Φόροι (Ανταποδοτικό Τέλος ΡΑΕ, Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, Ειδικό Τέλος 5 0/00,Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού και ΦΠΑ 13%)

 

Τι είναι ο ειδικός Φόρος Κατανάλωσης;

Βάσει του Ν.4389/2016, οι προμηθευτές φυσικού αερίου εισπράττουν μέσω των λογαριασμών τη χρέωση για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και την αποδίδουν στο Κράτος. Υπολογίζεται βάσει του αναλογικού τέλους.

 

Τι είναι το Ειδικό Τέλος;

Σύμφωνα με το Ν.2093/92, άρθρο 9 (παρ.5,6,7), οι προμηθευτές φυσικού αερίου υποχρεούνται να εισπράττουν μέσω των λογαριασμών τη χρέωση για το Ειδικό Τέλος (5‰) και να την αποδίδουν στο Κράτος. Το Ειδικό τέλος (5‰) εφαρμόζεται επί των υπαγομένων σε ΕΦΚ χρεώσεων προσαυξημένων με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (αναλογικό τέλος + ΕΦΚ). Δεν υπόκειται σε ΦΠΑ.

 

Τι είναι το Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού (Τ.Α.Ε);

Σύμφωνα με το Ν.4001/2011, άρθρο 73 και την απόφαση της Ρ.Α.Ε (ΦΕΚ Β’ 1211/31.12.18) οι προμηθευτές φυσικού αερίου υποχρεούνται να εισπράττουν μέσω των λογαριασμών το Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού και να το αποδίδουν στο Διαχειριστή του ΕΣΦΑ (ΔΕΣΦΑ).

Το Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού (Τ.Α.Ε.) υπόκειται σε ΦΠΑ και ειδικό τέλος (5‰) και εφαρμόζεται στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς αερίου επί της κατανάλωσης αερίου από 01/05/19 και μετά.

 

Τι είναι τα Τέλη Διανομής;

Τα τέλη διανομής  αφορούν τη Βασική Δραστηριότητα Διανομής Φυσικού Αερίου με βάση την οποία ο Διαχειριστής Δικτύου Διανομής – Οικεία Ε.Δ.Α –  εισπράττει το απαιτούμενο αντάλλαγμα για τη Βασική Δραστηριότητα Διανομής Φυσικού Αερίου.

 

Τι είναι τα Τέλη Μεταφοράς;

Τα τέλη μεταφοράς αφορούν τις υπηρεσίες μεταφοράς Φυσικού Αερίου στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου και αποδίδονται στον Διαχειριστή Ε.Σ.Φ.Α. Τιμολογούνται σύμφωνα με τον Κανονισμό Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Ε.Σ.Φ.Α.

 

Κάθε πότε εκδίδεται λογαριασμός φυσικού αερίου;

Για Οικιακούς πελάτες συνήθως εκδίδεται λογαριασμός κάθε μήνα (υπάρχουν και κάποιοι προμηθευτές που εκδίδουν λογαριασμό κάθε δύο μήνες), με εξαίρεση την θερινή περίοδο.
Για Εμπορικούς πελάτες η έκδοση λογαριασμού πραγματοποιείται επίσης κάθε μήνα (απλά δε διακόπτεται τη θερινή περίοδο).

 

Πως θα λαμβάνω το λογαριασμό μου;

Ο κάθε προμηθευτής σας δίνει το δικαίωμα επιλογής, με το ταχυδρομείο ή ηλεκτρονικά.

 

Πως μπορώ να εξοφλήσω τον λογαριασμό φυσικού αερίου;

Οι περισσότεροι προμηθευτές προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής με τη βοήθεια και της τεχνολογίας. Οι τρόποι αυτοί αναγράφονται στο οπισθόφυλλο του λογαριασμού φυσικού αερίου που θα λαμβάνετε. Ενδεικτικά:

  • Με καταβολή μετρητών στα καταστήματα των ΕΛΤΑ και τις τράπεζες
  • Μέσω των ιστοσελίδων των προμηθευτών ή ειδικών εφαρμογών τους με χρήση πιστωτικών / χρεωστικών / προπληρωμένων καρτών.
  • Αυτόματα με πάγια εντολή εξόφλησης μέσω του τραπεζικού λογαριασμού σας.
  • Με χρέωση του τραπεζικού σας λογαριασμού.
  • Μέσω διαδικτύου, χρησιμοποιώντας την Υπηρεσία Web Banking.
  • Μέσω τηλεφώνου, χρησιμοποιώντας την Υπηρεσία PhoneBanking.

Ποια διαδικασία απαιτείται για την αλλαγή Προμηθευτή Φυσικού Αερίου?

Ο Πελάτης συνάπτει Σύμβαση Προμήθειας Φυσικού Αερίου με το νέο Προμηθευτή.
Ο νέος Προμηθευτής στέλνει στην αρμόδια ΕΔΑ Αίτημα Αλλαγής Εκπροσώπησης Μετρητή Κατανάλωσης εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από τη σύναψη Σύμβασης Προμήθειας.
Εντός τριών (3) ημερών από τη λήψη του Αιτήματος Εκπροσώπησης η ΕΔΑ επικοινωνεί με τον παλαιό Προμηθευτή μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος για τον έλεγχο πιθανών ληξιπρόθεσμων οφειλών του Πελάτη. Ο παλαιός Προμηθευτής οφείλει να απαντήσει στο ερώτημα εντός τριών (3) ημερών μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος.

Αν δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, η ΕΔΑ εντός δέκα (10) ημερών από την απάντηση του παλαιού Προμηθευτή ελέγχει τον μετρητή κατανάλωσης του πελάτη. Η ημερομηνία ελέγχου είναι και η ημερομηνία αλλαγής προμηθευτή.

Αν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, η ΕΔΑ ενημερώνει σχετικά τον Πελάτη ή τον νέο Προμηθευτή. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία Αλλαγής Προμηθευτή, ο Πελάτης οφείλει να εξοφλήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ή να προχωρήσει σε ρύθμιση του χρέους του. Όταν ο Πελάτης πληρώσει την οφειλή του ή προχωρήσει σε ρύθμιση, ο Παλαιός Προμηθευτής οφείλει να ενημερώσει την ΕΔΑ εντός μίας (1) ημέρας και η ΕΔΑ ολοκληρώνει τη διαδικασία Αλλαγής Προμηθευτή.

 

Πόσος χρόνος απαιτείται για την ολοκλήρωσης της διαδικασίας αλλαγής Παρόχου?

Συνήθως γύρω στις τρεις εβδομάδες.

 

Για την αλλαγή Προμηθευτή απαιτείται αλλαγή στον Μετρητή ή στην Παροχή Αερίου;

Όχι, δεν απαιτείται αλλαγή του μετρητή ούτε της εγκατάστασης φυσικού αερίου. Η αλλαγή είναι λογιστική καθαρά.

 

Κατά τη διάρκεια αλλαγής Προμηθευτή υπάρχει περίπτωση να μείνω χωρίς φυσικό αέριο;

Η αλλαγή που θα κάνετε είναι καθαρά λογιστική. Η τροφοδοσία του ακινήτου σας γίνεται από τον αρμόδιο Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΕΔΑ). Συνεπώς δεν υπάρχει περίπτωση να μείνετε χωρίς φυσικό αέριο.

 

Πόσο κοστίζει η αλλαγή Προμηθευτή?

Δεν υπάρχει κάποιο κόστος για τον πελάτη.

 

Θα πληρώσω κάποια εγγύηση και γιατί καταβάλλεται;

Ναι, θα πληρώσετε κάποια εγγύηση στο νέο Προμηθευτή, για την εξασφάλιση πιθανών μελλοντικών οφειλών που απορρέουν από την Σύμβαση Προμήθειας Φυσικού Αερίου. Το ύψος αυτής είναι ανάλογο της εκτιμώμενης κατανάλωσης φυσικού αερίου. Ταυτόχρονα, θα σας επιστραφεί η εγγύηση που είχατε καταβάλει στον προηγούμενο Προμηθευτή.

Που παρέχονται οι υπηρεσίες διανομής αερίου;

Οι προμηθευτές προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και προμηθεύουν με φυσικό αέριο όλες τις περιοχές που είναι διασυνδεδεμένες με το Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου.

 

Από ποιον γίνονται οι μετρήσεις φυσικού αερίου?

Υπεύθυνος για τις μετρήσεις φυσικού αερίου είναι ο οικείος Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΕΔΑ). Οι ΕΔΑ μεταφέρουν τις μετρήσεις στους προμηθευτές προκειμένου να προχωρήσουν στην έκδοση των λογαριασμών.

 

Σε περίπτωση διακοπής σε ποιόν πρέπει να απευθυνθώ;

Μπορείτε να απευθυνθείτε στον Αρμόδιο Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΕΔΑ) ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία του δικτύου.

Δείτε αναλυτικά τα τηλέφωνα παρακάτω.

Τηλέφωνα Άμεσης Επέμβασης:

  • ΕΔΑ Αττικής: 800 11 11 330 / 11322
  • ΕΔΑ ΘΕΣΣ: 10302
  • ΕΔΑ Λοιπής Ελλάδος: 800 1122 222 / 2105551666

 

Τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που αντιληφθούμε διαρροή φυσικού αερίου?

  • Δεν κάνουμε χρήση γυμνής φλόγας και δεν ενεργοποιούμε κάποιο αντικείμενο που θα μπορούσε να παράγει σπινθήρα, πχ ηλεκτρικούς διακόπτες, κουδούνια, τηλέφωνο, κλπ.
  • Σβήνουμε άμεσα τυχόν αναμμένο τσιγάρο ή άλλες πηγές θερμότητας.
  • Ανοίγουμε όλες τις πόρτες και τα παράθυρα του χώρου για την δημιουργία ρεύματος αέρα. Το φυσικό αέριο είναι πιο ελαφρύ από τον αέρα και θα διαφύγει στην ατμόσφαιρα.
  • Κλείνουμε την κεντρική βάνα παροχής αερίου της εγκατάστασης και τους διακόπτες όλων των συσκευών φυσικού αερίου.
  • Ενημερώνουμε τις Υπηρεσίες Άμεσης Επέμβασης της οικείας ΕΔΑ από εξωτερική τηλεφωνική συσκευή στα τηλέφωνα που αναφέρονται παραπάνω